למה כל כך קשה לנו לקבל מתנות?
top of page
חיפוש

למה כל כך קשה לנו לקבל מתנות?

עודכן: 1 בדצמ׳ 2019

למה כל כך קשה לנו לקבל מתנות? שתי תלמידות שלי כתבו לי השבוע, שקיבלו מאנשים שונים מתנות גדולות- האחת פגישות טיפוליות ללא תשלום, והשנייה הנחה גדולה ברכישה.

כל אחת מהן בנפרד ומסיבות שונות, הרגישה קודם כל בהלה- אולי ירצו ממני משהו מוגזם בתמורה? אולי זה לא הוגן לקבל שירותים ללא תשלום או בתשלום כל כך מוגזם? האם זו בכלל לא תודעת שפע, לקבל משהו ממישהו ולא לשלם? וגם מבוכה, אי נוחות, בושה.

כשמישהו מעניק לנו משהו יש לנו שתי אפשרויות- להרגיש קטנות, מסכנות, קורבניות וחסרות אונים- כי הרי אנחנו נתמכות וזקוקות לעזרה, שאובות ובחוב גדול להחזרה. או- להתרגש! לתת ללב להתרחב, להודיה להציף את התודעה, להתמסר לשמחה מדהימה ולחוות את השפע המופלא שהיקום מעניק לנו, בכל כך הרבה צורות ואופנים מפתיעים וקסומים.

כשאנחנו מתכווצות מול נתינה, או בטוחות שמהצד השני יש רצון לניצול, אנחנו מייצרות תדר של חוסר. הדרך הכי טובה להבין את התדר- היא לחשוב על התחושה שלכן כשאתן מעניקות ונותנות.

שאלו את עצמכן, למה אתן נותנות, ומה הייתן רוצות שירגיש המקבל.

אנחנו נותנים כי טבע האדם הוא לחלוק- בידע, ברגשות, במזון, במרחב מחייה, במטלות, במחשבות. או בשירות - טיפול, שיעור, בישול, יצירה, שיחה... וגם בכסף :) אפשר לראות את זה בכל משפחה ובכל קהילה, לכל אורך ההיסטוריה :) למעשה הקיום שלנו תלוי בזה, שנוכל לקבל מהאחרים את מה שאנחנו לא יודעים לעשות עבור עצמנו. ואיזה כיף זה להיות זה שיכול באותו הרגע- להסביר, לתת תשובה, לתת נחמה, לתת כסף- כמה זה מרגיש טוב ומספק שיש לנו את היכולת להעניק.

ואיך אנחנו רוצות שירגיש המקבל? כיווץ, אשם, מסכנות? לא! הרי המטרה שלנו היתה להעניק ולתת לו את מה שהוא צריך, להעניק מהלב את מה שיש ולהרגיש סיפוק הדדי- הצרכם של שנינו נענו!

ואם נסתכל על זה אנרגטית... אנחנו מזרימות שפע דרכנו, מעניקות אותו לעולם...בכל הצורות האפשריות. והשפע חוזר בחזרה. לפעמים נבקש תשלום, לפעמים נרצה עזרה במשהו, לפעמים נחכה להודיה, לפעמים להנחה לפעמים לפירגון פומבי, ולפעמים...בכלל לא נבקש תמורה, ניתן כי הלב שמח, ונשאיר ליקום את הדרך לתגמל אותנו בחזרה.

לא משנה אם השפע שלנו מוזרם לעולם כשירות או בכסף זו אותה אנרגיה, של נתינה ויכולת ויצירה ואהבה ותחושת שליחות וסיפוק, ואם לא נדע לפתוח את הלב ולקבל בחזרה, מתחושת הקסמות והודיה והוקרה- אנחנו הורסות לנותן את כל הנתינה.

אז כן, בטח, לקבל, בהנאה גדולה, בהודיה עצומה, בשמחה מדהימה. ברגע הקבלה, ההודיה שלנו היא האנרגיה שמחזירה שפע בחזרה. בהמשך נוכל לחשוב, איך נוכל לתת בתמורה- ההחזר האנרגטי יכול להיות באהבה, במעשים או בכלל בנתינה למישהו אחר...

את מי אתן רוצות לשחרר היום מהתדר המסכן שהרגשתן עם הנתינה? לתת לו בחזרה ברמה אנרגטית על ידי זה שתרגישו נפלא? לתת לעצמכן בחזרה את הכוח והאנרגיה שבזבזתן על תחושת מסכנות כיווץ והדיפה של הנתינה? ולהבין שמה שקיבלתן הוא ביטוי לאהבה טהורה ורצון יקומי לתת לכן- כמו תמיד. שפע <3

נ.ב. הרגשתן ניצול, כוחניות או רצון לשליטה על ידי הצד השני? סימן שהתדר שלכן איננו תואם לשפע, ומה שהגיע אליכן טובל בחוסר. מלאו את תודעתכן במחשבה שופעת ובהודיה, והנתינה תגיע נקייה וזכה.

נ.ב.2 לאימון ושיפור יכולת הקבלה שלך את מוזמנת להירשם לערוץ היוטיוב שלי לעוד המון תוכן *חינמי* סרטונים ומדיטציות בנושא שפע ❤ מהקישור הזה: https://www.youtube.com/channel/UCUaN-dTo4cSl6rfOgLXWnyg… באהבה, אביגיל



82 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page