חג האור- להיות אור ולהפיץ אור
top of page
חיפוש

חג האור- להיות אור ולהפיץ אור

עודכן: 2 בספט׳ 2019

קצת קשה לכתוב על החג שתפקידו לגרש את החושך כשבחוץ השמיים כחולים בוהקים, הדשא ירוק והשמש מחייכת באביביות מופלאה :)

ובכל זאת, המשמעויות העמוקות של החג הזה מרגשות.

חג שמוקדש כולו לגירוש החושך, והעצמת האור.

חג שבו מיום ליום האור גדל וגובר, נר אחד, ועוד אחד, ועוד אחד... עד שכולם מאירים באור יקרות.

ואנחנו מצווים לשים את החנוכיות בחלונות- שכולם יראו ויזכרו במהות האור, בהבאת האור, בהפצתו. שכל מי שהולך ברחוב בחושך, יקבל ליטוף ללב מהחלון שלנו.

אור בראייה רוחנית הוא ידע, פתיחת ההכרה, אור הוא חסד, אנרגיה גבוהה. האור הוא מהות הטוב הגבוה, חיבור לכוחות עליונים ולברכה. בכוחו של האור לגבור על החושך ומספיק אור קטן וחלש כדי שנוכל לראות. מהם המקומות החשוכים שבתוכנו?

המקומות שמפחדים, המקומות שאוגרים בתוכם זיכרונות שליליים ונאחזים בטראומות ובחרדות. בכל אחד ואחת מאיתנו יש מקומות כאלו, חשוכים. לכולנו יש עבר, יש פחד וזיכרון... הבחירה שלנו אם לאפשר לחושך לשלוט, או להדליק שם איזה נר. להיפרד מהמקום הקורבני, השרוט, החשוך... לטובת גדילה.

הבחירה בגדילה, באור, היא לא חד פעמית. היא לא רק בחג, היא לא לכבוד אירוע או כנגד מקרה מסוים. היא בחירה יום יומית, בחירה מהותית, כזו שעלינו לבחור בה בכל בוקר.

בחירה באור היא בחירה בשמחה, בחיים... והיא בחירה במהות העמוקה הפנימית שלנו, מהות קורנת וגאה- להיות בייעוד הנשמתי הגבוה שלנו, להיות נוכחים במלוא הדרנו כאן, בקיום היומי, בהוויה האישית, בזוגיות, בהורות, בהתנהלות המעשית, בהגשמה- - -למה?

המקומות המחשיכים- מפתים אותנו להישאר בתחום ה"נוח", המוכר, הסטאטי. הם מקומות שמכוונים אותנו להישאר בחושך- קטנים וחבויים, לא מוגשמים עד הסוף, מקומות שמונעים מאיתנו להעז, להסתכן, לפרוץ...

כי מה יגידו עלינו, אם נתחיל פתאום לזהור? אם נהיה קורנים, שמחים, מאירים ומוגשמים?מוגשמים באהבה, בייעוד, בעשייה- אם נראה לעולם את כל האור הפנימי שיש בנו, בכל העוצמה... אם נהיה אור לאהובנו, לשכננו, לקולגות/ תלמידים/ מתחרים שלנו... מה יקרה שם? קודם כל כולם יראו אותנו. שנית, ידעו עלינו, וידעו את מה שאנחנו יודעים! אולי יקנאו, אולי ייקחו לנו, אולי ישמעו לנו ו... מי אני בכלל, שאאיר ככה למרחוק? מי אני שאהווה מגדלור או פנס, למה לי לקחת את האחריות? עדיף לשבת פה בצד... ולדעוך... כן?

בכל אחד מאיתנו טמון אור עצום. אור שמקורו בנשמתנו, באני העליון שלנו, בחיבור שלנו לבורא ולהיותנו בוראים בעצמנו! מתנת החג הזה היא לא רק בגירוש החושך- אלא בהזמנת האור מכל עבר, מבפנים ומבחוץ, לתוכי וממני, להפצת האור בעוצמה אין סופית והדהוד עצום.... הקולות המקטינים, המחשיכים, קולות האגו, הפחד וההיאחזות במוכר- זמנם עבר.

יש הזדמנות אנרגטית אמיתית ליצור שינוי בתדר המאיר שלכם- בכל יום, בכל נר נוסף, יש הזדמנות, להגדיל והעצים את המאור שאתם, רק תבחרו להתחבר- להאיר עוד חלק ועוד חלק בתוככם, וכל חלק שיואר יאיר על החלקים החשוכים ויצית גם אותם. וככל שהאור הפנימי גדל, מתעצם ומתרחב, כך גם האור המוקרן החוצה מכם יזהר ותיווכחו איך אתם עצמכם הופכים להיות מקור של אור, עבור עצמכם ועבור האחרים. ככל שתאירו יותר, כך ימשך אליכם עוד אור. תעזו יותר, תאירו יותר ובעצם היותכם אור- ילמדו גם האחרים להאיר. גם האור שיוחזר אליכם מהסביבה יאיר עוד ועוד- כי כולנו מראות אחד של השני:)

חג אורים מבורך ושמח, מלא שמחה אהבה ושפע:)


זיקוק יום הולדת

נהניתם מהקריאה? הרשמו למטה לרשימת התפוצה!

שאלות? הארות? יש מקום לכתוב מתחת :)

393 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page